Saturday, October 10, 2009

<<3ikrar cinta<<3

"Katakanlah, 'sesungguhnya solatku, ibadahku,
hidupku, matiku hanya untuk Allah. Tuhan semesta alam.
Tiada sekutu baginya. Dan demikianlah yang diperintahkan kepadaku
dan aku adalah orang yang pertama2 menyerahkan diri (kepada Allah)"
[Al Anaam: 162-163]
tiap hari, lebih dari 5 kali, berikrar.melafazkan ikrar cinta dihadapanNya. Meluahkan pengabdian diri padaNya.
Setiap saat, aku bermohon padaNya, agar dikurniakan yang terbaik dalam hidup. Dipertemukan dengan sahabat2 yang mampu mengubah diri kearah yang lebih baik.
Aku juga berdoa, disatukan dengan insan yang dapat menerima diriku dan membantuku dijalan Allah. Seperti pesan sahabatku, 'nama dia dah tertulis di Luh Mahfuz. cuma kita yang mampu mencorak keperibadian dia. BerDOAlah!'. Wanita yang soleh untuk lelaki yang soleh
Tidak dilupa juga kepada keluarga, saudara mara. Agar dikumpulkan bersama didalam rahmahNya. Doaku agar babah dan mamaku dipanjangkan umur. Diberi kesihatan. Diberi kekuatan diri. Untuk meneruskan jihad mereka.
Aku bermohon kepada Allah.
Agar digolongkan bersama ghuraba'. yang walau terasing di dunia ini. tetapi mampu membangkitkan kembali Agama Allah dimuka bumi ini. Masih belum terlambat, untuk mengukir sejarah!
Di suatu masa lalu:
Makcik: 'name anak ni siapa?'
Saya: ' Nawal Saudah,makcik.'
Makcik: 'amboi, bukan main lagi nama. maksudnya apa?'
Saya: ' Nawal tu hadiah atau pemberian. Saudah tu kebahagiaan.'
Makcik: 'hadiah kebahagiaan lah eh. Amiinnn..... Eh Saudah tu tak silap makcik, nama isteri
nabi Muhammad kan?'
Saya: 'ha ah.. ^_^'
Makcik: 'makcik mcm pernah dgr psl Saudah,isteri Rasulullah tu. Ape2pun, makcik doa Nawal
jadi sekuat isteri Rasulullah tuh eh....'
Saya: 'tq makcik..'
++ Terdetik: Alangkah indahnya hidup bersama Rasulullah!++
wassalam.

<<<<>>>>

No comments:

Post a Comment